איך לצבוע קיר

תוכן עניינים

שליכט צבעוני

כאשר אנו מתבוננים בצבעי שעובד על צביעת קיר אז העבודה שלו נראית לנו קלה ואפילו מהנה לפעמים. מאידך צביעה היא עבודה לא פשוטה שכרוכה בניסיון רב וישנם שלבים שונים בעבודה שצריך להקפיד על מילוי שלהם על פי ההוראות. צביעת קירות פנים כדאי לבצע על ידי פניה לצבעי מומחה ומנוסה. למעשה לא קל להגיע לתוצאה מושלמת אם אין לכם את הניסיון הדרוש ובדרך כלל כאשר מתחילים לצבוע את הבית לבד, נתקלים במכשולים שונים שלא לקחנו בחשבון.

צובעים את הקיר

ראשית על מנת לצבוע קיר יש להכין אותו לצביעה. ההכנה כוללת ניקוי שלו על ידי מטלית לחה, הניקוי הוא חשוב מאוד ומומלץ שלא לפסוח עליו. על מנת להבין אם בחרתם בצבע מתאים לקיר יש לצבוע חלק קטן ממנו ולבחון את הגוון שהתקבל. שטח שח מ"ר יספיק לשם כך ומומלץ להמתין לייבוש סופי. אם הצבע עונה על הצרכים שלכם אז ניתן להתחיל במלאכת הצביעה.

סוגי צבע

ישנם סוגי צבע שונים שכל אחד מהם מתנהג אחרת לאחר שהוא בא במגע עם הקיר. צבעים בעלי מרקם מיוחד, צבע בעל גוון מבריק, צבעים רחיצים ועוד. היות ולצבע יש השפעה  גדולה מאוד על מראה החדר, כדאי לחשוב טוב על הצבע שאתם מעוניינים בו.

צביעת תקרה היא לא תמיד הכרחית שכן במקרים רבים היא תישמר יחסית במצב טוב. אם החלטתם לצבוע גם את התקרה אז יש להתחיל ממנה. לאחר צביעת התקרה ניתן יהיה להמשיך לכיוון הקירות של הבית. מומלץ לצבוע את התקרה לרוחב ולא לאורך.

מה עושים עם קיר מתקלף

קיר מתקלף הוא בדרך כלל פגוע ויתכן שיש בו רטיבות פנימית. לפני שמתחילים לצבוע קיר כזה יש לקלף את כל השכבות שניתן על ידי שימוש בשפכטל מקצועי. לאחר מכן יתכן שיהיה צורך למרוח חומר מקשר שיחזיק את הצבע לקיר. אם ישנה בעיית רטיבות אז יש לפנות לבעל מקצוע שיבדוק את הקיר. חדרי אמבטיה הם באופן כללי יותר לחים משאר החדרים בבית ולכן כאשר אנו צובעים אותם נשתמש בצבע ייעודי שמתאים לתנאים אלו.

צביעת קיר גבס חייבת להתבצע רק כאשר הקיר נקי לחלוטין מאבק ושיערות. כדאי לפרוש יריעות ניילון או קרטון על הרצפה על מנת לחסוך את הניקיון לאחר הצביעה. קיר חדש ידרוש צביעה של צבע יסוד לפני הצבע הסופי, אם מדובר על קיר ישן אז ניתן לדלג על צבע יסוד.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

מהבלוג שלנו

נוסף לאחרונה

צביעת דירה בכל הארץ

ניסיון של מעל ל-20 שנים
מתחייבים לתוצאת מושלמת