ביטוח תכולת דירה – לחשוב על תכולת הבית בזמן שיפוצים

תוכן עניינים

תקופת שיפוצים היא אחת התקופות הכי פחות רגועות בחיים שלנו. אומנם מדובר בתקופה מאוד מרגשת, תקופה של התחדשות, תקופה בה אנחנו משנים את סביבת החיים שלנו ויוצרים דבר אחר, חדש. ובכל זאת, מדובר בתקופה מלחיצה שדורשת מאיתנו לא מעט.

במהלך תקופה זו נצטרך להתמודד עם בעלי מקצוע שלכל אחד מהם יש את לוח הזמנים שלו ושגעון כזה או אחר, נצטרך להתמודד עם שינוי בשגרת החיים, פגיעה באיכות החיים שלנו, ועוד שורה ארוכה של דברים שעלולים לצוץ בין אם בכוונה ובין אם לא. לכן, רצוי שאנחנו נדע להכין את עצמנו לתקופה הזאת מבעוד מועד ולכל דבר שעלול להתרחש. כך לא נצטרך למצוא את עצמנו באמצע תקופת שיפוצים מתחילים להתעסק עם דברים שלא קשורים אליהם.

דוגמא טובה לכך זה ביטוח תכולת דירה. על פניו זה נשמע לא קשור, הרי מה הקשר כעת בין ביטוח תכולה לבין שיפוצים? הביטוח לא מוסיף לשיפוץ, הוא לא קשור אליו ולא ישנה שום דבר בתהליך. אך זה לא מדויק. כפי שניתן להבין וכפי שנוכל לראות מיד, יש קשר הדוק בין השניים, ולו בגלל שמדובר בשיפוץ שנעשה בדירה קיימת, בין אם כבר יש בתוכה תכולה ובין אם עדיין לא.

ביטוח תכולת דירה כידוע, זה חלק מביטוח דירה והוא מתייחס אך ורק לתכולה של הדירה ולא למבנה עצמו. זאת אומרת שאם חס וחלילה קורה משהו למה שיש בדירה (כולל בשטחים משותפים ובשטח חיצוני ששייך לבעל הדירה), אז אנחנו נקבל פיצוי מחברת הביטוח. זה נכון בין אם מדובר בגניבה, בין אם מדובר בנזקים ובדברים אחרים, על פי הפוליסה.

אז מה הקשר בין שיפוצים לביטוח תכולת דירהביטוח תכולת דירה20 - painting4u.co.il

אנחנו יכולים למצוא שני הקשרים עיקריים בין ביטוח תכולת דירה לשיפוצים. כמובן שזה לא משנה אם מדובר בשיפוץ קטן או גדול.

הקשר הראשון הוא נזק שעלול להיגרם לחפצים לפני ובזמן השיפוצים. זה נכון כשאנחנו מעבירים את החפצים מהבית אל מחסן על מנת שיהיה ניתן להתחיל בשיפוץ, וזה נכון כשאנחנו משאירים את החפצים בבית בזמן השיפוץ. ייתכן מאוד שייגרם נזק מסוים שיחייב אותנו לפנות לחברת הביטוח. כמובן שעלינו לוודא שנזק בתקופת שיפוצים נכלל בפוליסה.

הקשר השני הוא נזק שעלול להיגרם לאחר השיפוץ, כתוצאה מהשינוי שעשינו בדירה. למשל, אם ביצענו שיפוץ בצנרת או במערכת החשמל, אז באופן טבעי אם נגרם נזק בגלל אותו שינוי, זה יכול להשפיע על החפצים בבית.

צריך לומר שיש עוד הקשרים, קצת פחות נעימים, למשל גניבות וכדומה, אך אנחנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שהאנשים אותם אנחנו מעסיקים, הם אנשים אמינים שאפשר לסמוך עליהם ולכן אנחנו לא נתייחס לנקודה זו, למרות שגם כאן יש קשר בין ביטוח תכולה לשיפוצים.

 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

מהבלוג שלנו

נוסף לאחרונה

צביעת דירה בכל הארץ

ניסיון של מעל ל-20 שנים
מתחייבים לתוצאת מושלמת