המדריך המלא לשיפוץ הבית

תוכן עניינים

שיפוץ הבית היא החלטה שחייבת להיבחר על ידי כלל הצדדים בבית, אל תמהרו, תחשבו היטב על הצעדים. שיפוץ הבית כרוך בהוצאה לא פשוטה, הוצאה גדולה שיכולה להגיע עד כ־10,000 ₪ במינימום. ברוב המקרים, את השיפוץ מבצעים שיפוצניקים חיצוניים, לדוגמא – צבעי, שיפוצניק, איש גבס, וספקים נוספים ואחרים. במאמר זה, צבעי חיים מספרים לראשונה מתי כדאי לשפץ את הבית, באילו ספקים מומלץ להיעזר, ועוד.

מתי כדאי לכם לשפץ את הבית? 

מדובר באחת השאלות הנפוצות והחשובות ביותר, התשובה תלויה בהרבה גורמים, בתנאים, ובזמן שלכם. לרוב, ההמלצה הטובה ביותר היא לשפץ את הדירה או הבית בעונות הקיץ החמות, וזאת ממספר סיבות: הראשונה, שיפוץ בזמן חופשה. עדיף לא להיות בבית בזמן השיפוץ, אם תכננתם חופשה בעונת הקיץ הקרבה, זה הזמן הנכון ביותר לתכנן את השיפוץ הקרוב.

השנייה, עונות הקיץ טובות לשיפוצים של הדירה. עונות הקיץ הם הזמן האידיאלי ביותר עבור השיפוץ, החומרים והתיקונים מתייבשים מהר יותר, יתרון גדול. בנוסף, בעונות הקיץ בישראל יש כמויות של חום ואור גדולות יותר ולכן זה הזמן האידיאלי ביותר לשיפוץ. ללא ספק, קיימת בעיה אחת – הקבלנים והשיפוצניקים עסוקים מאוד בעונות הקיץ. בנוסף, המחירים לשיפוץ הדירה או הבית בעונות הקיץ יקרות להפליא, אם זאת, כפי שציינו, זה הזמן האידיאלי לשיפוץ. לעומת זאת, החורף הקר זו התקופה הכי זולה והכי בעייתית. בהרבה מהמקרים תצטרכו להפעיל מזגן על חום, הבית יתלכלך יותר בשל כניסות מרובות של הקבלן, ועוד ועוד. בקיצור, אם אתם מתכננים לעשות שיפוץ לבית הקיץ תהיה הבחירה האידיאלית והנכונה ביותר.

באילו ספקים כדאי ומומלץ להיעזר?

לפני שאתם רצים ובוחרים את הספקים האידיאלים כדאי שתחשבו על סוג השיפוץ המועדף והנדרש. ישנם כמה סוגים של שיפוצים, לדוגמא: שיפוץ של האמבטיה או השירותים, החלפת דלתות מטבח או פנים, שיפוץ של הרצפות בבית, שיפוץ עם עבודות גבס או הוספת מחיצות, וכמובן שיפוץ שנכנס לעובי הקורה – שיפוץ הכולל נגרות או עבודות חשמל. במטרה לצלוח במשימה, כדאי לבצע תכנון ובדיקה ראשונית – מה תרצו לעשות, ובאילו ספקים להשתמש. הטריק – עבוד בצורה מסודרת מראש, נהלו וכתבו הכל מראש, ספקו לעצמכם את התשובה – מהו התקציב.

וכעת, באילו ספקים כדאי ומומלץ להיעזר? הנה כמה ספקים נפוצים בעת שיפוץ של דירה, מבנה, או בית: קבלנים עבור הוספת מחיצות או עבודה מורכבת, אינטלטורים לשם ביצוע תשתיות או העברה, שיפוצניק או צבעי לצורך שדרוג של נראות הקירות והבית, חשמלאי אשר יספק לכם עבודת תשתית כזו או אחרת, וכמובן ספקים נוספים שיתאימו לאופי העבודה. אל תשכחו, תכנון ראשוני יציל אתכם בהרבה מצבים, פעלו בחוכמה.

מה חשוב לדעת – 3 דברים שלא כדאי לפספס

ישנם שלושה דברים שלא כדאי לפספס, הדברים קשורים להתנהלות אידיאלית בזמן והתחלת השיפוץ. ראשית, הגדירו מהו תקציב השיפוץ. תקציב מוגדר מראש ילווה אתכם בצורה טובה יותר, יספק לכם תמונה רחבה אודות גודל ההשקעה, וינחה אתכם בסידור המשימות לפי התקציב המוגדר מראש. וכמובן, יפתור את הבעיה הגדולה מכולן – חריגה מהתקציב. שנית, וודאו לבצע השוואת מחירים מקיפה ויסודית. ללא ספק, מדובר בחלק נכבד שרק אתם יכולים לעשות – השוואת מקיפה של השוק. בצעו את ההשוואה ואל תבחרו בקבלן או ספק באקראיות, נתון זה יחסוך לכם אי נעימות, עצבים מיותרים, והרבה כאבי ראש. שלישית, קבלו הצעת מחיר לפני סגירת העסקה. בהרבה מהמקרים, ניתן לראות את אמינותו ומקצועותיו של הספק באמצעות הצעת המחיר המפורטת. אל הם שלושת הדברים שחשוב לדעת, שפשוט לא כדאי לכם לפספס.

מקווים שהצלחנו לענות על מרבית השאלות הנפוצות, 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

מהבלוג שלנו

נוסף לאחרונה

צביעת דירה בכל הארץ

ניסיון של מעל ל-20 שנים
מתחייבים לתוצאת מושלמת