מה חשוב לבדוק לפני שמבצעים צביעה של חלל משותף?

תוכן עניינים

צביעה של החלל היא הדרך הקלה והנוחה ביותר להפיח חיים חדשים ולבצע ריענון למקום שכבר התיישן. בשנים האחרונות חלה עלייה עצומה בביקוש לחללי עבודה משותפים, וכך גם לחללים משותפים באופן כללי. הסיבות לכך הן רבות ומורכבות, לא ניכנס כאן לתנאים הכלכליים והחברתיים שהובילו למהלך הזה, אך כן נציע לכם ולכן את כל הדברים שחשוב לבדוק לפני שמבצעים צביעה של חלל משותף.

הכר את החלל

כל חלל הוא עולם בפני עצמו והדבר הראשון שאנחנו מוכרחים לעשות, לפני שנוכל לגשת למלאכת הצביעה, הוא כמובן להכיר את החלל. השלב הראשון הוא הקל ביותר וידוש מכם למדוד את הקירות ואת גודל החלל שתרצו לצבוע. לאחר מכן נעבור להכרות עם חומרי הגלם שמרכיבים את החלל, נסו להבין האם התקרה היא תקרת מגשי פח, האם הקירות עשויים גבס או בטון. ככל שתדעו יותר על הרכיבים וחומרי הגלם שמרכיבים את החלל, כך תוכלו להתאים את הציוד שתרכשו ולתכנן את תהליך הצביעה בצורה טובה יותר.

אם אתם חולקים את החלל, חשוב גם להתייעץ עם השותפים שלכם לחלל לפני שתתחילו בעבודת הצביעה. בראש ובראשונה מהסיבה שמדובר על תהליך, שכמו שכולנו יודעים, מפיץ ריח ויכול להפריע מאוד לשותפים שלכם בחלל המשותף. אז נסו להתחשב בהם והתריעו בפניהם על הצביעה, אבל לא רק בגלל זה צריך לדבר איתם. חללי עבודה משותפים נוטים להיות בלאגן כשמנסים לבצע שיפוץ או שינוי עיצובי, חשוב לנסות ולהתאים את העיצוב שלכם לעיצוב המרכזי של החלל, וגם לעיצוב של זה שחולק את החלל בצמוד אליכם.

הכן את הציוד הנכון

כל חומר גלם דורש טכניקת צביעה שונה. למשל, אם יש לכם בחלל המשותף תקרת מגשי פח תדרשו לצבע פח מיוחד כדי שהצבע יחזיק מעמד ויראה במיטבו. אך אם התיקרה שלכם עשויה בטון חשוף, תהליך הצביעה כבר יהיה שונה לחלוטין. אז אומנם הצגנו כאן שני קצוות של הסקאלה, אך הכוונה ברורה, כל חלל משותף דורש ציוד אחר וסוג צבע אחר.

חשוב מאוד להקפיד על תהליך עבודה נקי ומסודר. זה יחסוך לכם המון כאבי ראש ועבודה מיותרת לאחר תהליך הצביעה. אנחנו ממליצים לשים לב לחלק הזה עוד בשלב התכנון הראשוני, אם תתייחסו מראש לעובדה שאתם רוצים לשמור על סביבת עבודה נקייה, תוכלו לתכנן את העבודה שלכם בצורה כזו שתקל עליכם את הפריסה של שכבות ההגנה שתבחרו להשתמש. (אנחנו ממליצים על עיתונים משומשים והדבקתם לרצפה עם סלוטייפ נייר, זאת לא רק מכיוון שהכי נוח להוריד את זה לאחר הצביעה, אלא מעל הכול כדי לנסות ולא לזהם ולייצר פסולת מיותרת תוך כדי התהליך.)

הקפידו גם להביא עימכם איש שיסייע לכם, זה יכול להיות אחיכם הקטן או חבר טוב. הפכו את יום הצביעה ליום חוויתי וכייפי וכך לא רק שתקבלו חלל משותף צבוע ויפה יותר בסיום, אלא תצברו חוויות ואפילו תוכלו להפוך את כל היום הזה ליום גיבוש והכרות, אם אתם משתפים את השותפים לחלל בתהליך.

לסיכום, שני הדברים הראשונים והחשובים ביותר לבדוק לפני שמבצעים צביעה של חלל משותף הם ההסכמה והרצון של השותפים לחלל והכרות עם סוג הרכיבים שמרכיבים את החלל כדי שנוכל להתאים את הציוד ולתכנן את הצביעה בצורה הטובה ביותר. אנחנו גם רוצים להזכיר לכם – לא לשכוח ליהנות!

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

מהבלוג שלנו

נוסף לאחרונה

צביעת דירה בכל הארץ

ניסיון של מעל ל-20 שנים
מתחייבים לתוצאת מושלמת