צביעת ריהוט בצורה מקצועית – המדריך המלא

תוכן עניינים

כך תצבעו את הריהוט שלכם בצורה איכותית ומקצועית – שלב אחר שלב:

ריהוט ביתי ישן שכבר עבר זמנו, יכול להעמיד אתכם בפני בחירה בין שתי אופציות: קניית ריהוט חדש, או שדרוג הריהוט.
קניית ריהוט היא ללא ספק הדרך היותר פשוטה ומהירה, אבל חידוש ריהוט היא דרך הרבה יותר זולה וחסכונית, ויכולה במקרים מסוימים להביא לתוצאות מקוריות מאוד שלא תראו באף חנות רהיטים. אחת הדרכים היותר טובות לחדש ריהוט ביתי היא צביעת ריהוט, שתעניק לריהוט חיים חדשים. במדריך שלפניכם נסביר אודות התהליך, ונסביר על כל הדברים שחשוב להקפיד עליהם במהלך הדרך כדי להגיע לתוצאה המקצועית ביותר.

שלב ראשון לפני צביעת הריהוט – פעולת השיוף

חלק ממדריכי צביעת הריהוט ברשת טוענים שאין צורך בשיוף הריהוט טרם הצביעה מאחר וקיימים מספר צבעי יסוד שלא מצריכים שיוף מקדים, אך לפי דברי המומחים בתחום – שיוף היא פעולת חובה, גם אם אתם צפויים להשתמש בצבע יסוד עמיד במיוחד.
מומלץ להתחיל את פרויקט הצביעה בשיוף עם נייר זכוכית בעובי 150, ובמידה ואתם עומדים לצבוע ריהוט בעל שכבת לכה מומלץ להשתמש בנייר מסוג 80. שימו לב שעבודת השיוף צריכה להיות יחסית שטחית ולא מאסיבית מאוד – אתם למעשה רק רוצים ליצור חספוס קל של הרהיט כדי שלצבע הבסיס יהיה קל יותר להיצמד אליו, ולא לשחוק לגמרי את כל פני הרהיט.
פעולת השיוף תתאים לכל סוג של רהיט – כסא, שולחן אוכל, מזנון לסלון, ועוד.

שלב שני לפני צביעת הריהוט – ניקוי ומריחת בסיס

לאחר סיום השיוף, חשוב לנקות את הרהיט עם מטלית בד יבשה כדי להסיר שאריות.
השלב הבא שחשוב לקחת בחשבון הוא צבע היסוד – רהיטים אשר עשויים מחומרים שלצבע קשה להיצמד אליהם (כמו למשל פורמייקה) יצריכו גם צביעה באמצעות חומר יסוד – החומרים האלו ידועים בדרך כלל בשמות פריימר או חומר מקשר, והם עשויים מחומרים דביקים שמחזיקים את תשתית הרהיט ומשמשים כבסיס לצבע עצמו.

שלב הצביעה

ולאחר כל ההכנות, מגיע סוף סוף שלב צביעת הריהוט – ההמלצה היא להשתמש ברולר מיני קצף עבור הצביעה, ולמרוח לפחות 3 שכבות כדי להגיע לתוצאה כמה שיותר טובה ומדויקת. חשוב מאוד גם להמתין לייבוש מלא בין שכבה לשכבה, כאשר פרק הזמן המומלץ יהיה בין 6-8 שעות המתנה.
במידה ונותרו טפטופים של צבע – בצעו קודם שיוף וניקוי לפני צביעת השכבות הבאות.  

שכבת הגנה

ולסיום תהליך צביעת הריהוט – השתמשו ברולר מיני קצף כדי למרוח שכבה דקה של חומר הגנה.
החומר היותר מומלץ הוא חומר מגן על בסיס מים (תוכלו לבקש בטמבוריות פוליאור על בסיס מים מבריק), ותנו לרהיט להתייבש לפחות 72 שעות.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

מהבלוג שלנו

נוסף לאחרונה

צביעת דירה בכל הארץ

ניסיון של מעל ל-20 שנים
מתחייבים לתוצאת מושלמת