מדריך איך לצבוע את הבית לבד

תוכן עניינים

אנשים מחליטים לצבוע את ביתם באופן עצמאי מכל מיני סיבות. לא משנה מה הסיבה שבחרתם בכך, כדאי שתעשו זאת נכון על מנת לקבל תוצאות טובות. המאמר הבא הוא מדריך מפורט המסביר איך לצבוע את הבית לבד. עקבו אחר השלבים ותקבלו מראה קירות נעים ויפה.

שלב ראשון – החלטה על צבע ורכישת סוג הצבע הנכון וכלי עבודה משלימים

לפני שבכלל מתחילים עם צביעת דירה לבד, יש לבצע קודם מספר הכנות חשובות, בניהן ההחלטה על הצבע או הצבעים שאיתם תצבעו את הדירה, סוג הצבע וכלי העבודה שחשוב שיהיו לכם.

החלטה על גוון הצבע – רוב הדירות צבועות בגוון הלבן, אך גם בצבע הלבן יש גוונים ומעבר לכך, לפעמים אנו רוצים לעצב חללים מסוימים עם גוונים אחרים. יש להחליט על הגוונים שאתם מעוניינים בהם ולרכוש אותם בכמות מספקת. מומלץ להתייעץ בחנות הצבע על כמות הצבע שיש לרכוש.

החלטה על סוג הצבע – חנויות הצבעים מציעות כיום מגוון סוגי צבעים. יש צבעים על בסיס מים, צבעים על בסיס שמן, צבעים שמונעים עובש וצבעים שיוצרים טקסטורה מיוחדת. כדאי להתייעץ בחנות על סוגי הצבעים השונים ולבחור את הצבע הנכון עבורכם.

כלי העבודה החשובים – יש להכין מראש מברשות צבע, גלגלת צבע, שפכטל וחומר לשפכטל, מקל לערבוב הצבע, ספוגים ליצירת טקסטורות מעניינות, מסקנטייפ לבן וכל כלי עבודה אחר שאתם חושבים שיהיה לכם צורך בו.

שלב שני – קריאת ההוראות על גבי האריזה לפני צביעה

אין להתחיל בביצוע צביעת דירה לבד, לפני שקראתם את ההוראות על גבי אריזת הצבע. יש לבדוק האם יש לערבב את הצבע? האם יש צורך בצבע מקשר? האם יש דרך צביעה מומלצת? ועוד. ההוראות אמורות לתת לכם את המידע על שימוש נכון עם הצבע.

שלב שלישי – הכנת הצבע והכנת שטח הצביעה

כשאתם מזמינים שירות של צבעי מומלץ, תמיד לפני צביעה הוא יבצע הכנה לשטח הצביעה. לכן, גם אתם, אם אתם צובעים לבד, עליכם להכין את שטח הצביעה. הזיזו רהיטים ועטפו אותם בניילונים, הניחו בצמוד לקירות קרטונים או ניילון והדביקו אותם עם המסקנטייפ לרצפה, הניחו על הפאנלים מסקנטייפ על מנת לא ללכלך אותם עם צבע ועברו עם מברשת לניקיון הקיר מאבק. אלו שלבים חשובים והכרחיים לפני צביעה.

שלב רביעי – תיקון אזורים מתקלפים וסגירת חורים

לאחר שכל חלל הצביעה מוכן, כעת יש לשים לב למצב הקירות. יש לבחון היכן יש חורים וחריצים ואיפה יש קירות מתקלפים. בעזרת כלי השפכטל, גרדו את האזורים המתקלפים, שייפו אותם והניחו שכבת שפכטל שאותה תחליקו על הקיר כדי לסגור את הקילופים או החורים. המתינו עד לייבוש. אין לצבוע את הקירות לפני שהחומר יתייבש לחלוטין. אם אינכם יודעים לבצע עבודות שפכטל, מומלץ מאוד לבדוק מחיר צביעה של דירה אצל המומחים של תצבע לי.

שלב חמישי – הצביעה

כעת, כאשר הקירות כבר מוכנים, הן מבחינת ניקיון והכנה והן מבחינת איטום החורים והקילופים, כעת תוכלו להתפנות לשלב הצביעה. אזורים נרחבים וגבוהים כדאי לצבוע עם גלגלת. אזורים קטנים או צמודים לפנלים ודלתות, מומלץ לצבוע עם מברשת. אם צבעתם חדר אחד ואתם מתקשים בצביעת חדרים נוספים, תוכלו לברר בחברת תצבע לי, כמה עולה לצבוע דירה. המחירים לא גבוהים מאוד וזה עשוי לחסוך לכם זמן רב.

לאחר שצבעתם שכבה ראשונה של צבע, כעת עליכם להמתין כשעה ולעבור על האזור שוב. שכבה נוספת תכסה את היטב פגמים בקירות.

שלב שישי – ייבוש הצבע וניקוי

השלב האחרון הוא המתנה עד לייבוש הצבע. צבעים, במיוחד כאלו על בסיס מים, מתייבשים מאוד מהר, בדרך כלל כמה שעות אחרי. בכל מקרה, בדקו שהצבע יבש לחלוטין ורק לאחר מכן תתחילו בניקוי הרצפה והחזרת הרהיטים.

לסיכום, אלו ששת השלבים העיקרים בצביעה פשוטה של דירה או בית. עקבו אחר השלבים ותגיעו לצביעה יפה של הדירה. אם אתם בכל מסתבכים או שצבעתם חדר אחד והבנתם שזה לא בשבילכם, המומחים של תצבע לי עומדים לשירותכם.

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

מהבלוג שלנו

נוסף לאחרונה

צביעת דירה בכל הארץ

ניסיון של מעל ל-20 שנים
מתחייבים לתוצאת מושלמת