מה הקשר בין החורף לבין צביעת הבית שלנו?

תוכן עניינים

צביעת הבית שלנו יכולה להכניס לחיים שלנו צבע חדש ורעננות משמחת. לפעמים, חידוש של צבע הקירות או שינוי שלו, יכולים לחסוך מאיתנו את הצורך בשיפוץ הבית רק בשביל לרענן את המקום שאנחנו גרים בו. 

הניסיון שלנו מלמד שבדרך כלל בעלי בתים אוהבים לצבוע מחדש או לשפץ את הדירה בחודשי הקיץ, כשבחוץ חם ויבש מאוד. אבל האמת היא שאסור לנו לשכוח את החורף ואת גשמי הברכה שהוא מביא עמו – כמו גם את הבעיות שהגשמים האלה עלולים לגרום לנו בבית. או במילים אחרות, אסור לנו לשכוח שהגשמים בחוץ עלולים לפגוע לנו בבית פנימה, ואת החשיבות של איטום גגות גם בהקשר של צביעת בתים. 

אבל רגע, מה הקשר בין זה שמישהו רוצה ליהנות מצבע חדש בסלון הבית שלו, לבין איטום גגות בתל אביב? הרי הגשם יורד בחוץ, והצביעה נעשית בתוך הבית!

גשם גשם מטפטף – ועלול לחדור מהגג

קורת הגג שלנו מגינה עלינו מפני נזקי מזג האוויר. בחורף היא שומרת עלינו שלא נירטב בגשם, ובקיץ היא מעניקה לנו צל והגנה מפני השמש הקופחת. אך כדי לעשות זאת כמו שצריך, הגג שלנו צריך להיות אטום לחדירת מים. 

ישנם כל מיני דרכים לאטום גג – החל ממריחת זפת שחור בשכבה עבה, או פריסה של יריעות ביטומניות לאורך הגג. ישנם גם שיטות אחרות ותכשירים אחרים שיכולים להגן על הגג שלנו מפני חדירת מים, וחשוב למצוא את בעל המקצוע הנכון והמתאים לעשות את העבודה בצורה המקצועית ביותר. 

מדוע חשוב לאטום את הגג, ואיך זה יכול להשפיע על פנים הבית?

למעשה, ישנה חשיבות גבוהה לאיטום הגג החיצוני של הבית או הבניין, כדי למנוע חדירת מים פנימה לתוכו. כאשר מים מחלחלים מהגג, הם יכולים להגיע לתקרה של הדירות העליונות וגם לקירות עצמם. 

במקרה כזה, המים עלולים לגרום לפגיעה קוסמטית, ליצירת כתמי רטיבות, קילוף של צבע ושל טיח, בועות בקירות ונפילה של טיח. 

מעבר לכך, רטיבות כזאת עלולה לגרום לפגיעה קשה יותר בתשתיות הבניין, על ידי חלחול ליסודות הבית ופגיעה במוטות הברזל שמחזקים את עמודי הבטון. במקרה כזה, הם עלולים ליצור קורוזיה, לנפח את מוטות הברזל וליצור סדקים בבטון. לאורך זמן, פגיעה כזאת עשויה להוביל לסכנה ממשית ליציבות המבנה. 

מעבר לסכנות למבנה, רטיבות בבית עלולה גם לגרום לבעיות בריאות, מכיוון שרטיבות ולחות מהווה כר נוח להתפתחות של עובש ופטריות, שעלולות לגרום לבעיות נשימה בעיקר אצל אנשים מבוגרים ואצל ילדים קטנים. 

לכן, לפני שאתם מחליטים לחדש את הצבע בבית, כדאי לכם לוודא שהגג אטום למים, על מנת למנוע מצב של הרס הצבע החדש והקירות לאחר הגשם הראשון בחורף הקרוב. 

שמירה על איטום הגג בצורה טובה ימנע חדירה של מים וחלחול שלהם אל קירות הבית ואל היסודות. גשם זה דבר מבורך, אבל עדיף שלא יזלוג לתוך קירות הבית. 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

מהבלוג שלנו

נוסף לאחרונה

צביעת דירה בכל הארץ

ניסיון של מעל ל-20 שנים
מתחייבים לתוצאת מושלמת