עיצוב פינת אוכל לפני סגנון

תוכן עניינים

פינת האוכל הפכה מזמן לאחד האזורים המרכזיים בסביבת המגורים, בין אם היא מתמזגת בהרמוניה עם המטבח או בעלת נוכחות עצמאית. הסעודה המשותפת, הישיבה באתנחתא, חוויית האירוח – כל אלה רכיבים שמיתגו אותה כמקום אטרקטיבי בבית.
עיצוב פינת האוכל דורש מכם התייחסות ייעודית לקונספט של המרחב, לסגנון הכללי, להתאמה של הגודל של השולחן והכיסאות ביחס לקנה המידה של החלל ולפרופורציות של החדר וכמובן, לגוון הקירות ולצבעוניות של הפריטים המשלימים.

לפניכם מספר דרכים יצירתיות שיעזרו לכם לעצב פינת אוכל מרשימה תוך דגש על תכנון החלל, ערכת הצבעים והקפדה על חומרי גלם משובחים באסתטיקה מרשימה.

התאמה למרחב


בחרו את המוקד הנכון למקם פינת אוכל כך שתישמר גישה נוחה ומעברים ממקום למקום ללא חסימת המרחב, במיוחד אם רוצים לשנע אוכל מהמטבח לשולחן. כמו כן, חשוב שיהיה נוח לסועדים לשבת והם לא ירגישו צפיפות יתר.
הגודל של השולחן בעל השפעה רבה ואפשר "לשבור" קווים ליניאריים באמצעות אובייקט עגול יותר שגם מאפשר שמירה על אינטראקציה קרובה של הסעודים ומבטל את נושא ההיררכיה או להמשיך שולחן בדוגמא ישרה לחדר בעל קווים סימטריים.
יש לקחת בחשבון שלרוב שולחנות מלבניים ידרשו חלל רחב ידיים כי הם תופסים שטח משמעותי.  בכל מקרה, כדאי גם להתייחס למספר הסועדים הנתון ואם אין מקום להשאיר את הפריט פתוח באופן קבוע, ניתן לרכוש מלכתחילה שולחן מתקפל.
מבחינת ממדי החדר, כדאי להחליט גם אם ללכת על שולחן במראה קליל ועל כיסאות נטולי משענת או מטולי זרועות כדי לאפשר אווריריות וקלילות. בחדרים רחבי ידיים הנטייה היא ללכת על מושבים בעלי משענת גבוהה ובחדרים בהם יש תחושה של גוונים קרירים על ריפוד שמוסיף נגיעה ייחודית. 

בשיק כפרי או מודרני?


חשבו על הסגנון המבוקש בתכנון החלל בין אם תרצו אזור בניחוח כפרי מעודן עם שולחנות עץ מלא או חלל בעל אוריינטציה מודרנית יותר או אפילו תעשייתית בדמות פינות אוכל בעלות מסגרת אלומיניום ופלטת זכוכית.
הצבעוניות של כותלי החדר בעלת אפקט מהותי על עיצוב הפינה כאשר אפשר להמשיך את הטון של גווני הקיר או "לשבור" בצבע אחרי ששונה באופן דרמטי, כהה או בהיר יותר. כדאי לדעת שצבעוניות בהירה לקירות תיצור תחושה של מרחב רחב יותר מכפי שהוא באמת, מואר ופתוח יותר בעוד גוונים כהים עשויים לסגור מעט את החלל ולכן, יתאימו מלכתחילה לצביעה של חללים יותר גדולים.
אפשר להחליט על קיר אחד שיהווה את מוקד הכוח והעוגן של החדר, יכתיב את הטון ויעניק את הדגש המבוקש בצבע מעניין ועמוק ששונה לחלוטין מהצבעוניות המזוהה והמאפיינת את המרחב או בעל מרקם ייחודי, אלמנטים גראפיים ועוד אפקטים שיקנו לו נוכחות בולטת בפינה.

אל תשכחו את נושא התאורה – התקינו גוף תאורה דומיננטי שירחף מעל השולחן כמו תאורת תליון מרשימה, שגם היא יכולה להיות באותו צביון קונספטואלי ועיצובי כמו יתר הפריטים או להפך, ותתבלט על הרקע הכללי.
וודאו שמתקבלת כמות מספקת של אור וכדאי לקחת בחשבון תרחישי תאורה שונים ולהשתמש בדימר שיאפשר לעמעם את התאורה לפי העדפה אישית ותסריטים שונים. 

שמירה על סדר של פינת האוכל אפשרית באמצעות מגוון פתרונות ואמצעי אחסון שיוכלו לשמור על ארגון המקום בין אם מדובר בקונסולה צדדית דקורטיבית או שידה מדוגמת, מדפים מרחפים למעלה או ספסל מעניין בצד. תוכלו להעניק חמימות במיוחד אם הצבעוניות שנבחרה קרירה יחסית כמו גוונים אפורים אורבניים באמצעות מושבים מרופדים או שטיח שגם מגדיר את האזור ומייצר חיץ וגם מוסיף נגיעה של רכות. אם יש פתחים באזור אפשר לעטוף גם אותם בווילונות רכים. 

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

מהבלוג שלנו

נוסף לאחרונה

צביעת דירה בכל הארץ

ניסיון של מעל ל-20 שנים
מתחייבים לתוצאת מושלמת