צביעת בניין לאחר שיקום מבנה

תוכן עניינים

בניגוד לאסוציאציה הראשונה שעולה, בניית בית לא מסתיימת עם הנחת הלבנה האחרונה. גם לאחר שהמבנה עומד על תילו, יש לבצע תחזוקה שוטפת, בדיקת ליקויים ואף שיקום במידת הצורך. בכתבה הבאה נעמוד על תהליך השיקום של מבנים, לרבות שיקום בטון וצביעה לאחר שיקום.

 

מה זה בכלל שיקום?

שיקום מבנה מתייחס לחידוש של מבנה קיים. כלומר אין הכוונה לבנייה מאפס אלא לחיזוק וריענון של פרויקט בנוי בשטח. שיקום כולל בתוכו את כל החלקים הנוגעים לבניית בית, לרבות אינסטלציה, חשמל, צביעה, ריצוף ועמידה בתקני ההנדסה הנדרשים. מומלץ לבצע שיקום אחת לעשרים שנה בקירוב. זאת מאחר וכל מבנה סופג בלאי מסוים בפרק זמן זה, עקב פגעי מזג אוויר, שימוש במבנה ועוד. 

 

נותנים את הטון עם הבטון

אחד המרכיבים החשובים של שיקום מבנים הוא שיקום בטונים. בטון הוא אחד מחומרי הבנייה הנפוצים בעת המודרנית, הודות ליתרונותיו הרבים בתחום זה ועמידותו המפורסמת. יחד עם זאת גם מבנים מחומר זה עוברים תהליך שחיקה מסוים ולכן יש לעשות להם שיקום בטון. הסימנים המקדימים לצורך בשיקום בטון הם חלקי ברזל חשופים עם קורוזיה עליהם, סדקים בבטון הישן, קירות מתקלפים וכיוצא בזה. תהליך השיקום נפתח עם הכנת השטח – הסרת השכבה המתקלפת של הקיר וחלקי הבטון שאינם תקינים עוד, באמצעות כלי חציבה שונים. לאחר מכן נשטף האזור בלחץ מים גבוה ומתייבש. בתום שלב זה מורחים חומר אנטי-קורוזיה ומוסיפים את הבטון החדש היכן שדרוש.

שיקום בטון הוא עניין בעל משמעות אסתטית אך לא רק. הוא חשוב גם מבחינה בטיחותית היות והוא שומר עם איטום ובידוד המבנה, וכן על יציבותו ותמיכתו בעומסי המבנה (נכון בעיקר לקורות ועמודים).

 

להוסיף קצת צבע לשיקום

שיקום מבנים לא מתחיל ונגמר בבטון. אמנם מדובר בחלק מרכזי מאוד אך הוא לא החלק היחיד. לקוחות רבים יתעניינו בצביעה חיצונית של המבנה לאחר שנעשה חידוש או שיפוץ. צביעה חיצונית היא כמובן חשובה לשדרוג חזות הפרויקט (ואולי אף להעלאת ערכו בשוק) אך גם כאן יש לה חשיבות פרקטית – היא מסייעת באיטום ומוסיפה שכבת הגנה נוספת למבנה. יותר מכך, לפני עבודה על צביעה בשיקום מבנה, מתחיל צוות הצביעה בסקירה מקיפה של המבנה על מנת לזהות בעיות איטום, סדקים עם פוטנציאל התרחבות ומקומות בהם נדרשים תיקוני טיח.

 

צביעה חיצונית היא לא צביעה פנימית

חשוב לא לזלזל בצביעה חיצונית מכיוון שמדובר בפרויקט בעל מורכבות מסוימת, אשר שונה באיכותו מצביעת קירות בתוך חלל הבית. על מנת לבצע עבודה איכותית שתחזיק לאורך זמן יש צורך בחומרי צביעה מעולים אשר מותאמים להישרדות באקלים הישראלי. נוסף על כך, חומרים אלו צריכים להיות בידיהם של צוות מקצועי, אשר מכיר את אתגרי הצביעה החיצונית ויודע לפתור אותם.  

תוכן עניינים

צרו איתנו קשר

לקוחות ממליצים

מהבלוג שלנו

נוסף לאחרונה

צביעת דירה בכל הארץ

ניסיון של מעל ל-20 שנים
מתחייבים לתוצאת מושלמת